بازگشایی بولوار رضویه؛ رونق صنایع محور غرب مشهد ویدئو| آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح امام حسن مجتبی(ع) در مشهد برپایی ۱۲۶۶ میز افطاری ساده در مشهد با پویش بفرمایید افطار رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مشکلات معیشتی و اقتصادی، عاملی برای توسعه حاشیه شهرهاست رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد: لایحه بودجه ۱۴۰۴ شهرداری در جلسات کمیسیون تلفیق، بررسی نهایی می‌شود سلیمی: زن در ترکمنستان نگهبان میراث ملی است + فیلم افزایش بیش از ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مشهد، برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران نوروز ۱۴۰۴ توزیع بیش از ۱۵۰۰ تن اقلام ضروری توسط جهاد کشاورزی در مشهد درباره روحانی «نبی‌بخش» که به عشق امام رضا (ع) از هند به مشهد آمد | ساکن ابدی تکیه کرمانی‌ها نگاه ویژه شورای شهر مشهد به ساخت زمین‌های ورزشی در حاشیه شهر راه‌اندازی بانک چشم در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از زباله‌گردی تا کمبود ایستگاه‌های پسماند مشهد | پاسخ‌گویی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد ثبت هوای سالم در کلانشهر مشهد در پی بارش باران (۱۹ اسفند ۱۴۰۳) اجرای کامل طرح اگو مشهد در ۳ سال آینده استقبال از بهار مشهد با بیش از ۶۰۰ المان تلفیقی تصویب طرح تفصیلی توس در کمیسیون ماده‌۵ خراسان رضوی آماده‌باش ۶۵۰۰ نیروی شهرداری مشهد درپی صدور هشدار بارش شدید باران (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) جمع‌آوری روزانه ۲ هزار تن زباله از سطح شهر مشهد تعبیه بیش از ۳ هزار جای پارک موقت پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: توسعه و ساخت ۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سال ۱۴۰۴ شهروند خبرنگار | نمایی از روستای معدن فیروزه سفلی - نیشابور
سرخط خبرها

پایان خط ۳ قطار شهری مشهد تا سال ۱۴۰۰ | آغاز حفاری خط ۴، از سال آینده

  • کد خبر: ۴۲۴۱۴
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
پایان خط ۳ قطار شهری مشهد تا سال ۱۴۰۰ | آغاز حفاری خط ۴، از سال آینده
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: قرارداد  خط ۴ با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده و از اوایل سال ١٤٠٠ حفاری‌های این خط به طول ١٧ کیلومتر انجام خواهد شد.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ حمل ونقل عمومی به عنوان یکی از الزامات زندگی امروز نیازمند تجهیزات و ورود فناوری‌های نوین برای تسهیل و تسریع رفت وآمد است. قطارشهری نیز یکی از مصداق‌های حمل ونقل در کلان شهرهاست که یکی از اولویت‌های تردد پاک محسوب می‌شود، به ویژه اینکه رفته رفته با بزرگ و بزرگ‌تر شدن شهرها، برای مدیران شهری چاره‌ای جز سرمایه گذاری بر روی مگاپروژه‌هایی همچون قطارشهری وجود نخواهد داشت.

در مشهد نیز به عنوان شهر پیشتاز در کلان شهر‌ها در عرصه قطارشهری، از سال‌ها قبل برای دست یافتن به حمل ونقل پاک، تلاش ویژه‌ای آغاز شده بود و تاکنون ۲ خط از خطوط قطارشهری مشهد راه اندازی شده و خط سوم نیز در میانه راه عملیات عمرانی است و این در حالی است که به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، تلاش‌هایی برای آغاز عملیات عمرانی خط ۴ نیز آغاز شده است.


فاصله از دیگر رقبا

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های قطارشهری در کلان شهر مشهد گفت: شهر مشهد اکنون با داشتن ۲ خط فعال و آغاز به کار خط ٣، پس از تهران، در میان دیگرکلان شهر‌های کشور پیشگام است و این در حالی است که شروع به کار احداث خطوط قطارشهری در تمامی شهر‌ها هم زمان و از ابتدای دهه ٧٠ بوده است.
وی همچنین در مورد خط ٣ قطارشهری نیز گفت: ۳ قرارداد برای این خط با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شده است. این قرارداد‌ها شامل قرارداد حفاری ۲۸.۵ کیلومتری و ۲‌قرارداد راه اندازی ۵.۲ کیلومتری از پایانه امام‌رضا (ع) تا میدان شهداست که در قالب یک قرارداد در حال پیگیری است.


پایان خط ۳ تا سال ۱۴۰۰

او ادامه داد: ١٧ کیلومتر حفاری ذیل قرارداد اول انجام شده و همچنین از قرارداد دوم نیز ٣٥ درصد مشمول پیشرفت شده است. زمان بندی ما نیز برای اتمام این خط تا سال ١٤٠٠ است.
به گفته کیامرز برآورد مالی خط ٣ قطارشهری مشهد ٣٥٠٠ میلیارد تومان بوده و همچنین تأمین مالی نیز به عنوان مهم‌ترین چالش این پروژه مطرح است که شامل مشکلاتی، چون خرید‌های خارجی و افزایش قیمت هاست.
کیامرز اضافه کرد: چالش‌های دیگری، چون فرونشست خاک و... نیز از جمله مسائلی بوده که همیشه با آن دست وپنجه نرم کرده ایم. هرچند به واسطه تجربیات خطوط ١ و ٢ این مسائل به راحتی حل شدنی است.


آغاز حفاری خط ۴، از سال آینده

او در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده درباره خط ٤ نیز اظهار کرد: قرارداد این خط نیز با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده و از اوایل سال ١٤٠٠ حفاری‌های این خط به طول ١٧ کیلومتر انجام خواهد شد.
مدیرعامل قطارشهری مشهد افزود: زمین مربوط به احداث این پروژه نیز تحویل شده و اقداماتی، چون احداث شفت (مهیا کردن تونلی برای حفاری به عمق ٢٠ کیلومتر در عمق زمین) در حال پیگیری است و برآورد مالی خط ٤ نیز ١١ هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: باوجود تمام مشکلات پیش رو و چندبرابر شدن هزینه ساخت هر کیلومتر از مسیر قطارشهری، این پروژه همچنان با سرعت مناسبی در حال عبور از مشکلات است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->